محل لوگو

نحوه انتخاب رشته نهم در سایت پادا به چه صورت است ؟


یکی از دغدغه های بسیاری از دانش آموزان برای انتخاب رشته، نحوه انجام آن می باشد که در سال های قبل به صورت حضوری و در مدارس و یا از طریق سایت ها انجام می گرفت. آموزش و پرورش به منظور نظم دهی انجام روند هدایت تحصیلی، اقدام به طراحی سایت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم نمود. البته لازم به ذکر است که انجام هدایت تحصیلی تنها بخشی از سایت بوده و امکاناتی مانند ثبت نام المپیاد، ثبت نام برخی مدارس، نقل و انتقال دانش آموزان در مدارس نیز از طریق همین سامانه انجام می شود.

انتخاب رشته و اولویت بندی برای آن یکی از حساس ترین تصمیم هایی است که دانش آموزان و اولیا می بایست با دقت هرچه تمام آن را انجام دهند زیرا آینده شغلی، تحصیلی و ... در گرو همین انتخاب می باشد. در فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان می بایست با توجه به فاکتور هایی مانند علاقه، استعداد، نمرات و ... رشته های مورد نظر خود را اولویت بندی نمایند. تا سال گذشته انتخاب رشته و تکمیل فرم هدایت تحصیلی از طریق سایت همگام و پادا انجام می پذیرفت اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای آموزش و پرورش، تمامی روند انتخاب رشته از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود. در سایت مذکور از دانش آموزان دو آزمون در قالب رغبت و توانایی گرفته می شود و دانش آموزان بر اساس آزمون نمرات 1 تا 5 را دریافت می کنند. هرچه نمره آزمون رشته ای کمتر باشد یعنی شانس پذیرفته شدن دانش آموز در آن رشته خاص کمتر می شود. برای ورود مستقیم به سایت انتخاب رشته نهم کلیک کنید. از دیگر امکانات سایت می توان به ثبت نام جشنواره های خوارزمی، المپیاد، ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و ... اشاره کرد که دانش آموزان می توانند پس از ورود به سایت با کد ملی و شماره سریال شناسنامه از این امکانات استفاده نمایند. همچنین دانش آموزان برای ثبت نام در سایر جشنواره ها و مسابقات مانند مسابقات احکام و ... می بایست به سایت پادا مراجعه کنند که تمامی موارد مربوطه در مقاله زیر توضیح شده است.

 

https://pasokhbama.com/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%86%D9%87%D9%85/

شرایط انتخاب رشته هریک از رشته های تحصیلی نهم به دهم 1402 – 1403 بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت، دانش آموزان پایه نهم باید بدانند تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است. انتخاب رشته نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به رتبه دانش آموز بستگی دارد، برای مثال اگر دانش آموزی رتبه لازم برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد، می بایست در گروه های فنی و یا انسانی و… دست به انتخاب بزند. سهمیه های موثر در این مرحله شامل مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان است و افرادی که از آن ها برخوردارند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند. برای انتخاب رشته نهم به دهم، 100 امتیاز در نظر گرفته شده و بسته به این که دانش آموز چه امتیازی کسب می کند، باید رشته مورد نظر را انتخاب نماید. در ادامه، می توانید نحوه تقسیم بندی این امتیازها را مشاهده کنید.رشته های دوره متوسطه دوم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شامل ۳ مجموعه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش است که هر کدام دارای زیر شاخه هایی هستند. در ادامه تمامی رشته ها و شرایط ورود به آن ها را ذکر کرده ایم. رشته های شاخه نظری شاخه نظری که طرفداران زیادی در بین دانش آموزان دارد، شامل رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی است. برای ورود به هر یک از این رشته ها بایستی نمره لازم را کسب نمایید. رشته علوم انسانی دانش آموزان و یا والدین توجه داشته باشند که داشتن نقاط قوت در درس های ادبیات و عربی لازمه تحصیل در این رشته می باشد و همچنین علاقه و توانایی در درس های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می برند، در حالی که تحصیل در این رشته نیز به کسب توانایی به طور سطحی در درس های ریاضی نیازمند است. افرادی که در رشته علوم انسانی فارغ التحصیل می شوند، می بایست به فاکتور های روابط عمومی قوی و سخنوری، حفظیات قوی و به طور کلی مهارت های ارتباطی توجه داشته و آن ها را تا حدودی کسب نمایند. چرا که رشته های دانشگاهی علوم انسانی اعم از روانشناسی، حقوق علوم اجتماعی، اقتصاد، مشاوره، مدیریت و… نیازمند دستیابی به این مهارت ها می باشد.پادا انتخاب رشته اصطلاحی است برای سامانه پادا جهت انتخاب رشته نهم که این روزها توسط دانش آموزان و اولیای پایه نهمی ها زیاد استفاده می شود. طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش کشور در سال تحصیلی 1402 ، بیش از یک میلیون دانش آموز کلاس نهم متوسطه اول باید برای انتخاب رشته نهم به دهم جهت ورود به مقطع دوم متوسطه اقدام کنند و با مراجعه به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir انتخاب رشته خود را انجام دهند. در سایت پادا اطلاعات مربوط به ظرفیت مدارس در مناطق مختلف آموزش و پرورش درج شده است و دانش آموزان با کمک این اطلاعات و البته دریافت فرم هدایت تحصیلی شان ، می توانند رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از سایت پادا انتخاب رشته نهم و pada medu ir هدایت تحصیلی پایه نهم را ارائه خواهیم داد.

  انتشار : ۴ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما