محل لوگو

برای ثبت نام دانشگاه علوم قضایی باید چه مراحلی را طی کنیم ؟


دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری یکی از دانشگاه هایی است که از طریق کنکور سراسری در رشته های علوم قضایی و کارشناسی ارشد علوم قضایی دانشجو پذیرش می کند. شرایط پذیرش دانشگاه علوم قضایی با سایر دانشگاه ها متفاوت تر است و داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند باید در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی شرکت نمایند و رتبه و تراز لازم را به دست آورند ضمن اینکه برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه مصاحبه نیز برگزار می گردد. در ادامه آخرین شرایط اعلامی دانشگاه علوم قضایی برای پذیرش دانشجو در سال 1402 را شرح خواهیم داد.

معرفی دانشگاه علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۳۶۱ با پذیرش اولین دوره دانشجو در رشته علوم قضایی تاسیس شد و هرسال با توجه به امکانات دانشگاه ضمن هماهنگی با وزارت علوم، اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. در این دانشکده بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در طی دوره‌های مختلف جذب و فارغ‌التحصیل شده‌اند که هم‌اکنون اکثریت آن‌ها در مشاغلی چون قضاوت و برخی دیگر حرفه‌هایی چون استاد دانشگاه، نماینده مجلس، وکیل دادگستری، کارشناسان ارشد سازمان‌های وابسته به قوه‌ی قضائیه و مانند آن مشغول انجام‌وظیفه هستند. ثبت نام دانشگاه علوم قضایی 1402 داوطلبان تحصیل در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به‌ جز ثبت‌نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به هیچ‌گونه ثبت‌نام دیگر یا تکمیل فرم یا مراجعه حضوری نیاز ندارند. كلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی سه‌گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که علاقه‌مند به شركت در گزینش دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری هستند، با توجه به شرایط پذیرش، علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی در آزمون سراسری، باید نسبت به تكمیل فرم درخواست پذیرش، كه در سایت دانشگاه درج گردیده اقدام نمایند. ثبت‌نام از روز یکشنبه 1401/11/10 تا یکشنبه 1401/11/17 فقط در سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. اقدامات لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه علوم قضایی عبارت‌اند از: ثبت‌نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در بهمن‌ماه شرکت در کنکور سراسری در تیرماه تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و انتخاب کدرشته‌های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، در مهلت اعلام‌شده به‌وسیله سازمان سنجش آموزش. شرایط ثبت نام دانشگاه علوم قضایی 1402 در حال حاضر ثبت نام در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تنها از طریق کنکور سراسری انسانی امکانپذیر است. داشتن كلیه شرایط عمومی آزمون سراسری تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احكام آن التزام به ولایت‌فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران پذیرش در گزینش عمومی و احراز صلاحیت اخلاقی برخورداری از سلامت كامل جسمی و روانی و نداشتن سوءپیشینه كیفری عدم اشتغال به كار و تعهد به تحصیل تمام‌وقت سپردن تعهد خدمت به قوه قضاییه به میزان 2 برابر مدت تحصیل داشتن حداکثر 24 سال سن تا تاریخ 1402/6/31 (مدت خدمت وظیفه‌ی داوطلبانی که دوره سربازی را گذرانده‌اند به حداکثر سن آن‌ها اضافه می‌شود) داشتن حداقل معدل كتبی دیپلم 14 و معدل كل پیش‌دانشگاهی 14 برای مقطع كارشناسی علوم قضایی در شرایط فعلی دانشگاه علوم قضایی، تنها از میان متقاضیان مرد اقدام به جذب بورسیه می کند. سقف مدت بورسی برای مقطع کارشناسی 8 ترم و برای مقطع کارشناسی ارشد 12 ترم است. در صورت عدم کسب حداقل معدل 15 در مقطع کارشناسی، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر امکانپذیر نخواهد بود.

https://pasokhbama.com/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

 

شرایط استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی ۱ - داشتن شرایط عمومی آزمون سراسری ۲ - تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام آن ۳ - التزام به ولایت فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران ۴ - پذیرش در گزینش صلاحیت های عمومی ۵ - برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و نداشتن سوء پیشینه کیفری ۶ - سپردن تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار در زمان شروع به تحصیل(۱۳۹۵/۰۶/۳۱) ۷ - سپردن تعهد خدمت به قوۀ قضائیه برای تصدی سمت‌های قضایی بر اساس نیازهای قوۀ قضائیه به میزان دو ‌برابر مدت تحصیل تبصره : تعهد خدمت داوطلبانی که از مزایای قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب ۱۳۷۳ استفاده می کند ده سال خواهد بود. ۸ – داشتن حداکثر ۲۴ سال تمام تا تاریخ ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ تبصره : مدت خدمت وظیفه داوطلبانی که دوره سربازی راگذرانده اند به حداکثر سن آنان افزوده می شود. ۹ - داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۴ و معدل کل پیش دانشگاهی ۱۴ برای داوطلبان مقطع کارشناسی علوم قضایی . ۱۰ - داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۷ و معدل کل پیش دانشگاهی ۱۷ برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی . ب) : تذکرات مهم ۱ - با توجه به امکانات فعلی دانشگاه ،پذیرش دانشجوی بورسیه در سال جاری فقط از میان داوطلبان مردخواهد بود. ۲ – سقف مدت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ۱۲ نیمسال می باشد . ۳ - تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته تمام وقت و ارائۀ دروس اصلی، پیش‌نیاز و کارآموزی در طول هفته مطابق برنامه‌ریزی دانشگاه خواهد بود. ۴ - لازم است دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورود به خدمت قضایی حداقل معدل کل ۱۵ کسب نمایند ؛ در غیر این صورت با باز پرداخت هزینه های تحصیلی و مقرری ماهانه، مدرک کارشناسی اخذ خواهند نمود. ۵ - دوره کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی تنها برای اجرا در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است و دانشجویان این رشته پس از طی واحدهای مقطع کارشناسی علوم قضایی و در صورت کسب معدل ۱۵ در یکی از گرایش های شش گانه کارشناسی ارشد (حقوق تجارت، حقوق ثبت، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خانواده، حقوق خصوصی و حقوق عمومی ) ادامه تحصیل خواهند داد. دانشجویانی که پس از طی دوره مشترک نتوانند معدل۱۵کسب نمایند یا شرایط لازم برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشند، ادامه تحصیل آن ها در این مقطع (کارشناسی ارشد پیوسته ) منتفی و تنها مدرک کارشناسی علوم قضایی برای آنان صادر خواهد شد. ۶ - چنانچه دانشجو نتواند یا نخواهد تحصیل را به پایان برساند یا شرایط لازم برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشد، باید کلیه هزینه‌های تحصیل و مقرری‌های ماهانه دریافت‌ شده را بازپرداخت نماید. ج ) : امتیازات بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ۱ - دریافت ابلاغ کارآموزی قضایی در دورۀ تحصیلی و اشتغال به کار قضایی پس از فراغت از تحصیل ۲ - دریافت مقرری ماهانه از زمان دریافت ابلاغ کارآموزی قضایی ۳ - احتساب سنوات تحصیل در دانشگاه در سوابق خدمت ۴ - گذراندن خدمت سربازی در قالب اشتغال در قوۀ قضائیه بر اساس قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفۀ فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب ۱۳۷۳ و آیین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۷۵ . ۵ - برخورداری از خوابگاه، بیمۀ درمانی و خدمات رفاهی در طول دورۀ تحصیلی در حدود امکانات دانشگاه.

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما