محل لوگو

جراحی زیبایی گوش چگونه انجام میگردد؟


شکل گیری گوش بیرونی ، در دوران جنینی آغاز می شود و تا سال های بعد از تولد ادامه می یابد. اگر لاله گوش به طور مناسبی رشد نکند ، می توانید با انجام اتوپلاستی ؛ اندازه ، قرارگیری و شکل گوش را اصلاح کنید. عمل زیبایی گوش ، می تواند در زندگی کودک یا بزرگسالی که مورد تمسخر دیگران واقع می شود ؛ دنیای متفاوتی ایجاد کند. بعضی افراد ، جراحی گوش انجام می دهند ؛ زیرا می خواهند ناهنجاری ساختاری گوش را اصلاح کنند. بعضی دیگر ، عمل گوش را انتخاب می کنند چون گوش آن ها با سرشان فاصله زیادی دارد و برجسته تر از حد طبیعی و نرمال است. گاهی نیز گوش ها ، نسبت به سر بزرگ تر از حد معمول است و این مسئله ؛ فرد را مترصد انجام جراحی زیبایی گوش می نماید. در حین جراحی زیبایی گوش چه اتفاقی می افتد ؟ تکنیک های جراحی گوش ، طبق نوع ترمیم متفاوت است. به طور کلی ، تکنیک خاصی که جراح انتخاب می کند ؛ به محل برش و اثر زخم آن بستگی دارد. لازم به ذکر است که برش ، می تواند در پشت گوش و در قسمت چین های داخلی آن زده شود. ( برش جراحی ، غضروف را در معرض دید قرار می دهد. ) جراح گوش ؛ غضروف و پوست اضافی را بر می دارد و سپس گوش را در جای مناسب قرار می دهد و با استفاده از بخیه های جذبی محل برش را می بندد. باید اشاره داشت که جراحی زیبایی گوش ، معمولا حدود دو ساعت طول می کشد.

 

https://pasokheto.ir/tehran/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

جراحی پلاستیک گوش ( اتوپلاستی )، بمنظور رفع بدشکلی های لاله گوش انجام میشود. در برخی‌ موارد جراحی برای بازسازی انجام میشود مثلا اگر به علت حادثه یا برداشتن تومورقسمتی‌ یا تمام لاله گوش برداشته شود. اولین بار جراحی‌های لالهٔ گوش توسط جراح هندی سوشروتا در ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انجام شد. جراحی برای درست کردن گوش‌های برجسته از قرن ۱۹ شروع شد و روش‌های گوناگونی تاکنون ابداع شده است. در جراحی‌های زیبایی‌ مهمترین و شایعترین مورد برجسته بودن لاله گوش است که به آن گوش خفاشی هم میگویند. گاهی اوقات ایرادات دیگری همچون نامساوی بودن دو گوش یا گوش‌های بزرگ وجود دارد. جراحی پلاستیک گوش (اتوپلاستی) حدود ۵% مردم گوش‌های برجسته دارند که ۶۰% آنان سابقه فامیلی مثبت دارند. خوشبختانه این مساله هیچ ارتباطی‌ با داخل گوش نداد و فرد ایرادی از نظر شنوأیی ندارد. بافت مهم درلاله گوش غضروف است که به آن استحکام میبخشد و روی آنرا پوستی نازک می پوشاند. اشکالات این غضروف باعث عمده ناهنجاری هاست. شاید هیچ خصوصیت دیگری در صورت به اندازه گوش‌های برجسته جلب توجه نکند. برخلاف ایرادات دیگر مثل بدشکلی‌های بینی‌اینجا بچه‌ها مورد اصلی‌ هستند. این کودکان تا سنّ ۵-۶ سالگی مشکل زیادی ندارند ولی‌ از زمانی‌ که وارد مدرسه میشوند مورد تمسخر بچه‌های دیگر قرار میگیرند. لقب‌هایی‌ چون گوش خفاشی یا بادبزنی یا میکی ماوس باعث ناراحتی‌ و از دست رفتن اعتماد بنفس این کودکان میشود. به همین دلیل مهمترین کاندیدای این جراحی هستند. بزرگسالان هم ممکن است خواهان این عمل شوند. برجستگی بیش از حد، بزرگی و یا غیر همگون بودن دو لاله گوش از دلایلیست که بالغین را تشویق به جراحی اتوپلاستی می‌کند. به دو دلیل بهتر است جراحی در سنین پایینتر انجام شود یکی‌ به علت اثرت روانی‌ این ناهنجاریست که هر چه بیشتر بگذرد فرد را بیشتر آزرده مکیند.دلیل دوم اینست که با افزایش سنّ غضروفها سفت تر شده و جراحی را مشکل تر میکنند. چه کسانی‌ برای این جراحی مناسبند؟ همانطور که ذکر شد کودکان با گوش‌های برجسته مهمترین کاندیدهای این جراحی هستند. رشد لاله گوشدر سنّ ۵-۶ سالگیکامل میشود و اتفاقا این سنیست که کودک آماده رفتن به مدرسه میشود، بنابرین این زمان بهترین موقع جراحیست. اولیائ کودک کاملا باید در جریان جراحی و مسائل آن قرار بگیرند. به آنها باید اطمینان کافی‌ داده شود که نتیجه این عمل معمولا بسیار خوب است و تاثیرات مثبت فراوانی‌ بر روحیه فرزندشان دارد. افراد بزرگسال بایداز سلامت جسمی‌ و روانی مناسب برخوردار باشند. درک صحیح و داشتن انتظارات معقول از نکات مهم است . آنها باید بدانند که غضروف لاله گوش آنان به نرمی کودکان نیست، و ممکن است که نتیجه به اندازهٔ خردسالان مطلوب نباشد ولی‌ تقریبا در تمامی‌ موارد تغیرات بحدیست که رضایت افرادی که انتظارات معقول دارند را برآورده مینماید.

اتوپلاستی چیست؟ جراحی زیبایی گوش روشی است که برای اعمال تغییرات ظاهری در ساختمان گوش خارجی و لاله گوش انجام می شود. این جراحی زیبایی به روش های مختلفی قابل انجام است. این روش زیبایی هم می تواند در موقعیت گوش و هم در اندازه آن تغییراتی را به وجود آورد. علاوه بر این، در مواردی که گوش به دلایل مادرزادی و یا آسیب دیدگی دچار مشکل شده باشد کارایی دارد. برای اینکه فرد در حین جراحی اذیت نشود از دارو های بی حسی و بی هوشی استفاده می شود. افرادی که به دلایل ژنتیکی و مادرزادی دچار این عارضه هستند بهتر است بعد از سن 5 سالگی این عمل را انجام دهند. البته اگر این نافرمی ها بر روی شنوایی تاثیر گذاشته باشد در سنین کمتر باید انجام شود. این جراحی حتماً باید توسط یک پزشک چیره دست گوش انجام شود تا هم آسیبی به فرد وارد نشود و هم مشکلات او به درستی بر طرف شوند. معمولا از عمل اتوپلاستی گوش برای برطرف کردن مشکلاتی مانند بدشکلی های لاله گوش، ترمیم اختلالت ظاهری، نزدیک کردن لاله گوش به سر و همینطور باز کردن و بازسازی مسیر هوایی شنوایی استفاده می شود. روش انجام جراحی زیبایی گوش روش جراحی اتوپلاستی ممکن است به گونه های مختلفی انجام شود. معمولاً جراح بر اساس فرم و نوع گوش فرد تکنیک های جراحی را بر می ‌گزیند. در واقع برش ها و جای آن ها را بر اساس مشکلات گوش انتخاب می کند. ابتدا باید دید که نیاز به چه تغییراتی است و فرد چه خواسته هایی دارد و بر اساس آن ها جای برش ها و روند جراحی تعیین شود. این برش ها ممکن است در پشت گوش و یا داخل گوش ایجاد شوند. در حین انجام جراحی یا فرد بی هوش شده یا دارو های بی حسی برای او استفاده می شوند. در این روش جراحی برای فرم دهی به گوش از غضروف خود فرد استفاده می شود. در این روش تکه های اضافی پوست یا غضروف برداشته شده و تغییراتی در فرم گوش ایجاد می شود. در صورتی که مجرای گوش هم بسته باشد با ایجاد برش هایی باز می شود تا مسیر شنوایی بازسازی شده و شنوایی هم بهبود یابد. در صورتی که لازم باشد غضروف های برداشته شده در جای دیگری از گوش پیوند داده می شوند. جراح می بایست در آخر گوش را در حالت جدید خود قرار داده و با استفاده از بخیه آن را فیکس کند. بهتر است از نخ های جذب شونده برای بخیه کردن گوش استفاده شود. این نخ ها با بدن کاملا سازگاری داشته و پس از بهبود بیمار جذب بدن می‌ شوند. برای انجام مراحلی که بیان کردیم چیزی حدود 2 ساعت زمان لازم است.

  انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 9

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما